Ogrzewanie Wiadomości branżowe

Energa cieszy si? wysok? reputacj?

Firma zdoby?a tytu? Marki Wysokiej Reputacji w najszerszym badaniu reputacji marek w Polsce. Na gali w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie Energa, wspólnie z sze?cioma innymi polskimi markami, otrzyma?a certyfikat PremiumBrand

Firma zdoby?a tytu? Marki Wysokiej Reputacji w najszerszym badaniu reputacji marek w Polsce. Na gali w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie Energa, wspólnie z sze?cioma innymi polskimi markami, otrzyma?a certyfikat PremiumBrand 2012.

Energa otrzyma?a ogólny wynik 3 gwiazdek potwierdzaj?c dobr? opini?, jak? cieszy si? w?ród obecnych oraz potencjalnych klientów i kontrahentów. W projekcie po raz siódmy prowadzonym przez European Quality Centre bra?o udzia? 500 osób stanowi?cych reprezentatywn? prób? ogólnopolsk?. Za pomoc? metody CATI zosta?y one w maju 2012 roku szczegó?owo przebadane pod wzgl?dem swoich opinii na temat reputacji ró?nych marek obecnych w Polsce.

W trakcie badania pod uwag? brano cztery g?ówne wymiary reputacji:

  • Referencje – czyli gotowo?? do polecenia marki innym
  • Postrzeganie firmy jako pracodawcy
  • Atmosfer? medialn? wokó? marki
  • Zaanga?owanie spo?eczne firmy i jego ogóln? ?wiadomo??

Szczegó?owa analiza wyników pokazuje, ?e Energa jest mark?, któr? konsumenci ch?tnie poleciliby innym oraz ?e dzia?a w dobrej atmosferze medialnej. Na wysokim poziomie, cho? nieco poni?ej ?redniej dla Energi, wypad?y natomiast badania ?wiadomo?ci spo?ecznego zaanga?owania firmy. Znajomo?? marki Energa zadeklarowa?o 67% badanych, przy czym istotnie cz??ciej znaj? j? osoby m?ode oraz posiadaj?ce wykszta?cenie wy?sze.   

– Zale?y nam aby Energa przede wszystkim kojarzy?a si? odbiorcom z zapewnianiem wysokiego komfortu ?ycia i pracy – mówi Katarzyna Kowalska z Centrum Marketingu i Komunikacji Energa SA. – Cieszymy si?, ?e sta?e ulepszanie naszej oferty i obs?ugi przyczynia si? do zaufania jakim darz? nas klienci, i ?e gotowi s? oni poleca? nas innym. Ponadto w przypadku Grupy Energa 16 proc. energii dostarczanej klientom pochodzi ze ?róde? odnawialnych. Stawia nas to na pozycji lidera sprzeda?y zielonej energii, a zwi?kszaj?cy swoj? ?wiadomo?? ekologiczn? konsumenci potrafi? to doceni?.

Reputacja to kryterium, które coraz cz??ciej wp?ywa na decyzje biznesowe i konsumenckie. Jest to tendencja ?ci?le powi?zana ze ?wiadomo?ci? konsumenta, który coraz wi?ksz? uwag? zwraca, nie tylko na sprawn? reklam? i jako?? us?ug, ale tak?e na g??bsze warto?ci marki, jak np. etyka dzia?a?, szacunek do tradycji i wra?liwo?? ekologiczna. W tym roku Energa oprócz otrzymania certyfikatu PremiumBrand, uhonorowana zosta?a tak?e Nagrod? Gospodarcz? Prezydenta RP w kategorii Zielona Gospodarka. Marka Energa mo?e si? poszczyci? tak?e mi?dzy innymi obecno?ci? w gronie European Trusted Brands jako jedna z „eko-marek” budz?cych zaufanie.

A to już wiesz?  Górnicy potencjalnymi dawcami szpiku

PremiumBrand jako jedyne na polskim rynku w tak szeroki sposób bada reputacj? marek w?ród konsumentów i firm w otoczeniu biznesowym. Specjalnie przygotowana metodologia badawcza pozwala na uzyskanie obiektywnych rezultatów. Projekt prowadzony jest od 2006 roku. Jego organizatorem jest Central European Quality Institute – brand grupy MMT Management. Za realizacj? badania odpowiada instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Autorem metodologii jest profesor UW dr hab. Dominika Maison.

Grupa ENERGA (www.energa.pl) – g?ównymi obszarami jej dzia?alno?ci s?: wytwarzanie, obrót i dystrybucja energii elektrycznej i ciep?a. ENERGA dostarcza energi? elektryczn? dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, co daje jej oko?o 17-procentowy udzia? w rynku sprzeda?y energii elektrycznej. Grupa jest operatorem systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej na obszarze 75 tys. km kw. i eksploatuje ponad 193 tys. km linii elektrycznych, którymi przesy?a ponad 19 TWh energii rocznie.

Grupa ENERGA dzi?ki 47 w?asnym elektrowniom wodnym i licznym farmom wiatrowym przy??czonym do jej sieci jest liderem dostaw energii ze ?róde? odnawialnych (do sieci ENERGI przy??czone s? odnawialne ?ród?a o ??cznej mocy ponad 1300 MW). Zielona energia to ponad 16 procent pr?du dostarczanego klientom firmy. Natomiast udzia? energii ze ?róde? odnawialnych w produkcji w?asnej Grupy wynosi ponad 28 proc.

Innowacyjne i proekologiczne dzia?ania przynosz? Grupie ENERGA efekty w postaci wielu wyró?nie?. Grupa jest lureatem Nagrody Prezydenta RP w kategorii Zielona Gospodarka 2012. Za dzia?ania w roku 2009 zosta?a nagrodzona statuetk? Per?y Polskiego Biznesu, nagrod? Green Excellence za najwy?sze standardy ekologiczno?ci oraz przyznawan? przez BCC z?ot? statuetk? Lidera Polskiego Biznesu. Marka ENERGA znajduje si? tak?e w?ród European Trusted Brands 2010 jako jedna z „eko-marek” najbardziej budz?cych zaufanie.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy